YILLAR VE YOLCU SAYILARI

Özellikle son iki yıldır araç taşıma sayısındaki azalmanın, çevre yolunun açılması ve buna paralel olarak Altınyol Caddesindeki trafiğinin kısmen rahatlaması ile yaşanmakta olan ekonomik kriz kaynaklı olarak değerlendirilmektedir.

 

 2017 YILI AYLARA GÖRE TAŞINAN YOLCU VE ARAÇ SAYILARI

 AYLAR  YOLCU  ARAÇ
 OCAK ​1.013.981  61.780

ŞUBAT

1.109.651  63.661
 MART    
 NİSAN    
 MAYIS    
 HAZİRAN    
 TEMMUZ    
 AĞUSTOS    
 EYLÜL    
 EKİM    
 KASIM    
 ARALIK    
 TOPLAM

2.123.632

125.441

 

YILLARA GÖRE 
YOLCU VE ARAÇ TAŞIMA SAYILARI
2000 YILI (10 AYLIK)
12.761.925
 
375.718 
 2001 YILI  12.234.431 450.862 
 2002 YILI  13.239.175  478.456
 2003 YILI  12.791.553  486.470
 2004 YILI  13.835.185  543.608
 2005 YILI  14.521.115  511.524
 2006 YILI  14.647.011  533.169 
 2007 YIL  14.659.685  389.892
 2008 YILI  13.736.482  352.827
 2009 YILI  13.952.271  307.841
 2009 YILI  13.952.271  307.841
 2010 YILI  14.137.075  300.856
 2011 YILI  12.649.781  362.736
 2012 YILI  12.489.525  420.194
 2013 YILI  13.225.993  483.422
 2014 YILI    14.518.675  475.527
2015 YILI   14.392.982  513.450
2016 YILI   14.435.196  763.442


Ayrıca, İzmir halkına deniz ve ucuz tatil imkânı sağlamak amacıyla, 2001 yılından beri yaz aylarında(Haziran-Eylül) pazartesi günleri hariç haftanın her günü Yassıcada’ya sefer yapılmaktadır. Yıllara göre Yassıcada’ya taşınan yolcu sayıları aşağıdadır.

 

YILLARA GÖRE YASSICADAYA 
YOLCU TAŞIMA SAYILARI

 

YILLAR

TAŞINAN YOLCU SAYISI

2001 YILI

37.210

2002 YILI

31.243

2003 YILI

38.430

2004 YILI

38.516

2005 YILI

38.603

2006 YILI

43.106

2007 YILI

44.964

2008 YILI

46.208

2009 YILI

40.267

2010 YILI

40.472

2011 YILI 35.305
2012 YILI 28.008

2013 YILI

24.375

 2014 YILI

28.474

 2015 YILI 

24.443

TOPLAM

539.624



Mevcut seferlerimizin iyileştirilmesi ve İzmir halkının bizlere ulaşan taleplerinin karşılanması konusunda, bugüne kadar;

2004 yılında İzmir-Güzelbahçe arasında seferlere başlanılmış, ancak yapılan seferlerde ortalama 10 yolcunun üzerine çıkılamaması üzerine, uzunca bir deneme süresi sonunda bazı seferlerde hiç yolcu olmaması nedeniyle de, seferler iptal edilmiştir.

2007 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle özel bir firma İzmir (Üçkuyular İskelesi) Karaburun seferine başlamış, ancak hiç  talep olmaması nedeniyle 1-2 ay süren deneme seferlerinden sonra sefer düzenleyen firma tarafından bahsekonu seferlere son verilmiştir.

Pazar günleri, Alsancak Bölgesinde, kurs gören öğrenci ve velilerinin yoğun talebi üzerine, 2007-2008 ve 2008-2009 Eğitim-Öğretim dönemleri süresince Pazar günleri Karşıyaka-Pasaport-Alsancak-Karşıyaka ve Bostanlı-Karşıyaka-Pasaport-Alsancak-Karşıyaka-Bostanlı arasında 4 adet Ek sefer düzenlenmiştir, 2012 yılı itibariyle Bostanlı ve Karşıyaka iskelelerinden Pasaport ve Alsancak iskelelerine yapılan seferler artırılmıştır.

2011 yılı itibari ile, yolcu yoğunluğu olan tüm güzergâhlarda mesai başlangıç-bitiş saatlerinde 15’er dakikada bir sefer düzenlenmiştir.

Yolcu geçiş ücretleri konusunda;
Yolcu geçiş ücretlerinde 21 OCAK 2008 tarihinden itibaren 90 dakika içerisinde ikinci binişler %50  indirimli uygulaması başlatılmıştır. 11 Ağustos 2008 tarihinden itibaren ise birinci binişten sonra, 90 dakika boyunca tüm binişler “ücretsiz” uygulamasına geçilmiştir.

Araç taşıma ücretleri konusunda;
Türkiye genelinde 5 hatta (Bostanlı-Üçkuyular,Harem-Sirkeci,Eskihisar-Topçular,Çanakkale-Ecebat ve Gelibolu-Lapseki hatları ) yapılan Araba Vapuru seferlerine ait taşıma ücretleri karılaştırıldığında, mil başına en ucuz araç taşıma hizmetinin Bostanlı - Üçkuyular hattında verildiği görülmektedir.

·       01.07.2012 tarihi itibari ile de 10:15-15:45 ile 21:30-23:10 saatleri arasında araç ücretlerinde indirimli tarife uygulanmaya başlanmıştır.


İzmir’in bir deniz kenti olduğu ve İzmir halkının var olan deniz seyahatini arttırarak deniz yolculuğunu tercih etmelerini sağlamak bilinci ile hareket eden İZDENİZ Genel Müdürlüğünün hedefi; önümüzdeki yıllarda günde 40.000 civarında olan yolcu taşıma sayısını 60.000’lere, günde 1000 civarında olan araç taşıma sayısını ise 1500’lere çıkarmakdır. 

Bu hedefe ulaşmak için;


Mevcut gemilerin yeni ve modern gemiler ile değiştirilmesi çalışmaları devam etmektedir. Yeni gemi alımları için, Büyükşehir Belediyesi tarafından yeniden yapılan ihale tamamlanmış olup, yeni gemilerin 2016 yılı sonu itibariyle 12 adet Hafif Yolcu Gemisi hizmete girmiştir. 

Yeni gemilerin filomuza katılmasını müteakip, şuanda sadece körfez içinde yapılan seferlerimize ilaveten; talepler doğrultusunda yaz sezonunda Urla ve Karaburun’a da sefer yapılması değerlendirilecektir.

İZDENİZ Genel Müdürlüğü olarak şuandaki mevcut imkanlarla İzmir halkına en iyi hizmeti sunma yönündeki çalışmalarımız devam etmektedir. 

Bu çerçevede;


Gemilerin rötar yapmalarına asla müsamaha edilmeyerek, tüm seferlerin zamanında yapılması sağlanmakta,

Gemilerin arızalarına anında müdahale edilerek seferlerin aksamamasına çalışılmıştır,

Gerek gemilerin ve gerekse iskelelerin temizliği konusunda azami titizlik gösterilerek, yolcularımızın temiz ve hijyen kurallarına uygun bir ortamda seyahat etmeleri sağlanmakta,

Yolcu sayısının arttırma ve kendimizi geliştirme ile hizmet kalitesini en iyiye çıkarma konusunda, periyodik olarak yapılan anket ve yolcularımızdan sosyal medya ile, iletişim elektronik posta adresimiz ile, dilek-öneri  ve formu ile ve hemşeri iletişim merkezinden gelen talep, öneri ve şikayetler esas alınmaktadır.

Ayrıca,engelli vatandaşlarımız için Yolcu Gemilerinde ve araba vapurlarında gerekli tertip alınmış olup, Yeni alınan Hafif Yolcu Gemileri ve araba vapurları ile engelli vatandaşlarımız için Avrupa Birliği Standartlarına ulaşılmıştır.