DUYURULAR

SIKÇA SORULAN SORULAR

Hangi kartla gemilere biniş yapılabiliriz?

İzmir’de kullanılan mevcut toplu taşıma kart ile biniş yapabilirsiniz.

Gemilerde ve İskelelerde unutulan eşya hakkında nereden bilgi alabiliriz?

Gemilerde ve İskelelerde unutulan Eşya Bostanlı Vapur İskelesindeki “Kayıp Eşya Bürosu’na başvurabilirsiniz. İzdeniz Genel Müdürlüğü Bostanlı İskelesi Kayıp Eşya Bürosu Telefon:  0850 360 0 350

İZDENİZ’e İş başvurusu nasıl yapabiliriz?

İZDENİZ’e iş başvurusu iletisim@izdeniz.com.tr iletişim adresimize yazarak yapabilirsiniz.

Engelli Yolcular ve 65 yaş üzeri yolcular hangi seferlerde ücretsiz seyahat edebilirler?

Tüm Engelli (T.C. Başbakanlık onaylı Engelli kart sahibi) yolcularımız ve 65 yaş üzeri yolcularımız tüm seferlerimizde(Yassıca Ada, Foça, Mordoğan, Güzelbahçe ve Urla seferleri hariç) ücretsiz seyahat etmektedirler.

Ücretlendirme

Ücret Tarifesi Tam 3,00₺, Öğrenci: 1,80₺, Öğretmen 2,50₺ Foça, Mordoğan, Urla ve Güzelbahçe seferleri haricinde tüm seferlerimizde 90 dakika uygulaması geçerli olup, ilk 5 dakika içerinde ikinci binişte tekrar ücret kesilir

Gemilerde neden Gemi Açılış ve Tanıtım Videoları gösteriliyor?

Gemilerimizde; Denizde Can ve Mal Güvenliği (SOLAS 74) Sözleşmesi, Gemilerin Teknik Yönetmeliği ve Yerel Deniz Trafiği Rehberi gerekleri uyarınca, yolcularımızın can ve mal güvenliğinin sağlanması için gerekli tüm önlemler alınmakta ve imkânlar sağlanmaktadır. Bu kapsamda, gemimize ilk defa binen bir kişinin de acil bir durumda kendine ve çevresindekilere yardımcı olması, gemimiz hakkında yeterli teknik bilgiye sahip olması gerekmektedir. Bununla birlikte İzmir Büyükşehir Belediyesi ilgili birimleri tarafından hazırlanmış olan tanıtım filmleri, Arabalı Vapur ve Hafif Yolcu Gemilerimizde yayınlanmaya devam etmektedir.

Neden gemi seferleri 24 saat yapılmıyor?

Yolcularımıza daha emniyetli, daha güvenli, daha kaliteli, daha hızlı ve konforlu hizmet sunabilmek amacıyla tüm gemilerimizde gerekli bakımın ve temizliğin yapılması nedeniyle 24 saat seferlerimiz yapılmamaktadır.

Gemiler Evcil Hayvan ile binebilir miyiz?

Evcil hayvanlar kafeslerinde olmak koşulu ile gemi görevlilerinin gösterdiği yerlerde taşınabilirler. Kafese sığmayacak büyüklükteki evcil hayvanlar ağızlık takmak koşulu ile sadece Araba Vapurlarında yolcu salonlarının dışında gemi görevlilerinin gösterdiği yerlerde sefere kabul edilmektedir. Kafeste olmayan köpek ve diğer büyük evcil hayvanlar seferlere kesinlikle kabul edilmemektedir. Yalnız kuşlar kafeslerinde olmak koşulu ile yolcu salonu içinde taşınabilmektedir.

Gemilerin açık veya kapalı alanlarında sigara içebilir miyiz?

Ulaşım araçlarında, buna bağlı iskele, istasyon, gar gibi ücretli alanlarda yasa gereği sigara içilmesine izin verilmemektedir.

Gemilere bisikletle binilebilir mi? Her hangi bir saat kısıtlaması var mıdır? Ekstra ücret alınır mı?

Evet, binebilirsiniz. Herhangi bir saat kısıtlaması yoktur. Herhangi bir ekstra ücret alınmaz.

Arabalı Vapurlarda arabayla gelen yolculardan, araba ücreti haricinde ayrıca yolculardan ücret alınır mı?

Hayır, Arabalı vapurla geçişte sadece arabadan ücret alınır. Yolculardan herhangi bir ücret alınmaz.

Hafif Yolcu Gemilerinde ve Araba Yolcu Gemilerinde neden büfe bulunmamaktadır?

Araba Vapuru ve Hafif Yolcu Gemilerimizde, eskiden uygulanmakta olan büfe hizmetlerinden özellikle hijyen konusundaki yoğun şikayetlerden dolayı vazgeçilmiştir. Onun yerine çağdaş, pratik ve hijyenik koşullara daha uygun olan otomatik makineler ile hizmet verilmeye başlanmıştır.

Ödev, fotoğraf çekimi için hangi birime başvurmamız gerekmektedir?

Söz konusu isteklerle ilgili iletisim@izdeniz.com.tr elektronik posta adresine başvurabilir ya da Bostanlı İskelemizdeki İdari İşler Müdürlüğüne başvurabilirsiniz.

65 Yaş Kartı, Engelli kartı ya da Gazi Kartı ile Araba Vapurlarında araç içinde ücretsiz geçiş sağlanabilir mi?

Hayır. Kart sadece bireysel geçişlerde geçerlidir. Araç için ayrıca Ücret ödemeniz gerekmektedir.